1 HARI LAGI KE 2017

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi


Masa terasa sangat pantas berlalu. 2016 sudah mahu menutup tirai. Petang ini Kak Dhuha (KD) sempat juga meronda kawasan kampung suami. Selama lima tahun kahwin ini, baru ini berkesempatan meninjau kawasan kampung melihat keindahan tanaman padi. Ma sha Allah cantiknya Subhanallah.



Jadilah buat santapan mata menjamu minda kata orang kan. Kampung suami KD terletaknya di Kota Lama Kiri. Tidak sangka pula ada laluan kecil di belakang rumah yang boleh menembusi sehingga ke pekan Kuala Kangsar. Kebas punggung juga suami bawa ronda hari ini. Hehe.

Esok, KD akan menghantar suami (Iwan) ke stesen keretapi untuk ke Klang memantau hari pendaftaran SRIEM. KD di sini pula bersedia menghantar anak-anak ke sekolah nanti. Nour nampaknya dah bersemangat betul nak kesekolah. Elham pula tidak tahu yang dia akan dihantar ke nursery. Kalaulah KD yang jaga, alamatnya blog pun mungkin berhabuk juga. 

Elham ni rapat tak boleh berenggang dengan emaknya. Begitulah . Memang nak buat kerja tu, peratus nak siap amatlah tipis. In sha Allah semoga Elham dan Nour dapat belajar berkawan di sekolah nanti.





Comments

Popular Posts