AZAM 2017 JOM SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Amzari Amran


Hai , terima kasih sudi singgah ke blog KD. 2017 dah nak datang tak lama lagi kan? Di luar sana, mulalah terdengar suara sahut menyahut tentang 2017 tahun mencabar. Jika diikutkan di mana tahun pun kehiudpan kita akan lebih mencabar dan mencabar. Yang penting kita, bagaimana kita mahu atasinya dan apa yang harus kita lakukan. 

Ekonomi sememangnya tidak begitu cantik sejak tahun kebelakangan ini. Malah dijangkakan nilai ringgit kita makin terus menurun. Harga emas pula dijangkakan boleh mencecah sehingga RM500 per Gram pada tahun 2020. 

Saya selalu mengikuti tip bisnes Irfan Khairi yang mana beliau ada mengatakan, untuk menghadapi keadaan ekonomi yang tidak menentu ini, kita perlu kurang kan perbelanjaan dan , haruslah menambah pendapatan, juga kita perlu membuat tabungan.






AZAM TAHUN BARU 2017
----------------------------------

Jika sebelum ini kita masih belum mempunyai tabungan atau simpanan didalam bank, saya syorkan untuk menyimpan emas dengan bajet paling rendah 0.5gram setiap bulan atau 1 gram setiap bulan.



Mari kita mulakan AZAM baru MENABUNG EMAS. Lihat contoh ini.


JAN  1 gram
FEB  1gram
MAC  1 gram
APRIL  1 gram
MAY  1 gram
JUN  1gram
JULY  1 gram
OGOS  1gram
SEPT  1 gram
OCT  1 gram
NOV  1gram
DEC  1 gram

Tanpa sedar sudah TERsimpan 12 gram.

Katakan harga 1 gram lebih kurang sekitar RM200
X 12 bulan bermakna kita telah menabung sebanyak RM2400
==============





RM2400 TU TAKLAH MENARIK SANGAT!!




======== TAPI ========




Tanpa SEDAR lagi kita dah ada ASET yang NILAInya bukan setakat RM2400. UNTUNGnya harga aset akan berganda.

Katalah pada tahun 2020, emas pada waktu itu bernilai RM500/gram agak2nya RUGI ke kita mulakan simpanan emas fizikal hari ini?





HAH! CUBA BUAT KIRA2.. UNTUNG KAN UNTUNG?




suka nak share supaya lebih ramai yang NAMPAK KELEBIHAN ini. Boleh hubungi saya di Facebook atau whatsapp saya di 019-2095522

Comments

Popular Posts