Skip to main content

KEDAH KE KUALA : KU KUTIP SATU PERSATU PENGALAMAN BERHARGA

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Alhamdulillah, 3 hari 2 malam di Sungai Petani membawa banyak erti. Menimbulkan pengajaran dan pengalaman yang telah Allah hadiahkan untuk saya menilai diri ini sebagai hambaNya. 

Sepanjang disana, jujurnya saya tidak dapat menumpu perhatian kepada blog dan media sosial awal waktu. Masa lebih dibahagikan lebih untuk keluarga, melayan anak anak dan suami. Lagi pula kami membawa mak dan ayah sekali bercuti, maka masa tertumpu khusus kepada mereka.

Dengan anak-anak yang bertanya pelbagai soalan di tempat baru, mak dan ayah yang masih tidak biasa dengan rentak beza dari kebiasaan mereka dan saya sendiri yang ingin menikmati detik-detik emas dalam sisa -sisa hidup yang tinggal. Masa kini tidak akan berulang pada masa nanti. Denyut nafas saat ini adalah satu keunikan yang Allah berikan. Ma sha Allah. Nikmat.

Dari pagi lagi, saya bersiap-siap untuk berangkat pulang ke Kuala Kangsar. Hasrat hati teringin benar merasa Nasi Kerabu Beratoq milik sifu bisnes Tuan Khairul Zahrin Abd Karim. Agak mendukacitakan, restorennya di tutup seminggu selepas kami mendapat berita kematian bapa beliau. Saya memberitahu tuan Khairul in sha Allah lain masa saya pasti ingin mencuba.



Tidaklah berasa begitu ralat oleh kerana destinasi kedua saya hanya bersebelahan restoren Nasi Kerabu Beratoq. Saya kemudiannya singgah pula di Laguna Khat Galeri milik Ustaz Zuhud Ulya yang sememangnya sahabat kepada Tuan Khairul pemilik Nasi Kerabu Beratoq.




Di sini, saya melihat hasil seni Ustaz Zuhud. Sempat kami bertukar pendapat dan bertanyakan ilmu. Ustaz Zuhud kemudiannya menghadiahkan kami tulisan tangan bertuliskan nama kami sekeluarga. 


Jika ditanyakan saya tentang kepenatan, sememangnya saya pasti berasa letih. Dengan karenah anak anak yang berbagai-bagai. Tahap selesa di dalam kereta yang sedikit sempit membuatkan saya perlu sedar untuk bersabar.

Apa yang saya mahukan adalah kepuasan keluarga saya. Saya hanya mengharapkan keluarga saya gembira. Ibu bapa saya terhibur dengan percutian ini. 



Kata orang, kita gembirakan orang lain, Allah gandakan kebahgaiaan dalam hati kita. In sha Allah . Amiiin. 

Comments

Popular posts from this blog

10 CADANGAN HADIAH PENGANTIN

Teks : Dhuha Rashidi

Ahhaaaa, dah pening ya nak beri apa pada pasangan pengantin. Dapat pula pasangan pengantin tu nanti sahabat baik kita, sepupu kita, adik beradik kita, orang yang kita hargai sangat. .
Kita nak beri mereka sesuatu yang istimewa. Tapi, kita sendiri pun buntu. .
Tidak mengapa. Saya tolong berikan idea. Mana tahu awak rasa berkenan salah satu kan?
IDEA HADIAH YANG RARE
1. SET PINGGAN MANGKUK.
Ini dirasakan ramai orang telah buat. Ia mudah dan murah. Senang nak bungkus kerana sudah berkotak. Boleh juga ditukar kepada set gelas dan sebagainya.
2. DAPUR GAS
Sebenarnya , untuk pasangan pengantin baru, keperluan gas adalah satu perkara yang mustahak. Untuk membeli gas baru memerlukan kos. Kita bokeh bantu pasangan baru nikah dengan hadiahkan mereka gas dan dapur.
3. BARANG ELEKTRIK
Ini juga hadiah yang sudah biasa di beri kepada pasabgan pengantin. Contoh barangan elektrik adalah seperti blander, iron, kettle , pembakar roti dan sebagainya yang berguna untuk keperluan hari…

HADIAH PENGANTIN BAWAH RM50

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Minggu ini saya ligat menyiapkan tempahan untuk hadiah hari perkahwinan bulan Mac ini.
.

Musim cuti sekolah tiba lagi. Jadi padatlah jadual jemputan kenduri sepanjang minggu kan?
.

Saya berpeluang memeriahkan majlis perkahwinan dengan hadiah yang sangat mesra ekonomi ini. Hadiah perkahwinan bawah RM50.
.

Inilah contoh tulisan khat yang akan di framekan esok. Adik ni tempah saiz A4 dengan harga RM49 .

Unik kan?



SEWA MESIN CUCI KARPET

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Sepanjang minggu ini klien kami adalah dari geng geng ofis yang nak cuci karpet ofis. Yang kami lihat, jika mereka menelefon untuk tempahan mesin cuci, terus sewa sekali dengan team cce.




Ada yang tak mampu nak cuci sendiri kan? Serahkan saja pada kami untuk tidak memenatkan.  .
Bermakna, CCE beri anda dua pilihan. Samada mahu cuci sendiri atau kami yang akan cucikan.  .
Cuci sendiri memang lebih jimat. Lebih puashati kerana sentuhan cucian tangan sendiri. Tapiiiii, jika anda sudah kekurangan masa atau kurang tenaga kerja, kami sedia bila bila masa memberi khidmat. .

Bezanya, caj perkhidmatan akan naik bertambah. Namun, ia tetap masih berbaloi dengan harga sewaan ini. .
Penghantaran pula akan dikenakan mengikut lokasi. Kami membuka sewaan mesin cuci karpet ini di kawasan sekitar Lembah Klang.  .
Sewa selama 24jam anda boleh cuci sepuas hati atau kongsi kongsi. .
Atau. Sewa sekali dengan team CCE, kami datang cuci cuci. Okey okey ?
Untuk booking…