Thursday, 9 February 2017

KHAT THULUS

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Saya kembali melakukan latih tubi jenis khat yang dikatakan agak sukar ini. Memang hakikatnya, Khat Thulus agak payah untuk dibentuk elok dan tepat. 
.

Tapi saya sangat menyukainya. Jenis khat ini begitu indah sekali. Walaupun kita perlu mengikut kaedah nya yang tepat, menghalusi alunan nya sangatlah mendamaikan jiwa.
.

Bagi saya, antara khat yang paling sukar bagi saya adalah Khat Nasakh. Sehingga kini saya masih belum dapat menguasainya mengikut kepuasan hati sendiri. 
.


Bagi sesiapa yang berminat untuk mempelajari pelbagai jenis seni khat boleh hubungi saya di 0192095522.

Anda nak tengok hasil seni saya yang lain? Follow saya di FACEBOOK.

No comments:

Post a Comment

Saya suka jika anda yang mengunjungi blog saya meninggalkan jejak disini. Segala perkongsian saya adalah pandangan peribadi sahaja.