Wednesday, 15 February 2017

Maahad Tahfiz Vokasional Di Kuala Kangsar

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Selesai sudah program kemasyarakatan semalam. Gotong royong perdana gabungan pelbagai pihak dan mendapat sokongan padu daripada ramai orang.
.


Begitu seronok sekali saya menyertai aktiviti ini walaupun badan masih tidak sihat. Tetapi, saya tidak membuat kerja yang terlalu berat. Banyak kesana kemari menjadi jurufoto saja. 
.





Menariknya , masjid lama ini bakal di warnai dengan ragam pelajar pelajar tahfiz berkemahiran satu masa nanti. In sha Allah. Masjid lama ini sudah 4 tahun tidak diisi dengan program yang bermanfaat. Ini disebabkan masjid baru telah siap dibina berhadapan dengannya. 
.

Mungkin sudah suratan Ilahi, masjid lama ini di izinkan Allah untuk didirikan asrama tahfiz. Dengar khabarnya, selain daripada silibus tahfiz dan fardhu ain, terdapat subjek kemahiran antaranya Seni Khat , Kimpalan , Pertanian, Rekabentuk grafik dan Elektrikal. 
.

Menarik. Idea ini asalnya ilham daripada Maahad Tahfiz Aman Bistari Puchong tempat saya mengajar. Melihat perkembangan yang semakin baik, suami saya mencadangkan agar tapak masjid lama itu dibuat sekolah berasrama bagi pengajian tahfiz berkemahiran.
.


In sha Allah, jika tiada apa halangan, saya juga akan turut serta menyumbangkan kepakaran saya menyampaikan ilmu dalam bidang berkaitan.
.

Setakat ini, ramai yang bersetuju dan menyokong penuh usaha sama ini. Kerana cintakan agama Islam, kita bersatu untuk ummah. Siapa lagi yang akan melaksana jika tidak kitalah pejuang agama akhir zaman ini.
.

Tidak banyak harta untuk di labur, berbakti sekecil usaha agar pahalanya panjang mengalir.

Semoga usaha ini tercapai.



2 comments:

  1. As salam. Semoga khidmat bakti kemasyarakatan ini akan mendapat pahala yg sewajarnya. Sy follow blog awak ye? no 2.

    ReplyDelete

Saya suka jika anda yang mengunjungi blog saya meninggalkan jejak disini. Segala perkongsian saya adalah pandangan peribadi sahaja.