Friday, 10 February 2017

SERONOK JADI TEACHER KHAT

Teks : Dhuha Rashidi

Alhamdulillah, pejam celik saja sudah berapa tahun saya menjadi guru khat sepenuh masa. Mengajar mereka ilmu seni khat yang ternyata amat payah untuk temui guru khat wanita.
.

Sebelum saya benar benar berhenti bekerja , saya ada mencuba melaksanakan bengkel atau kursus kumpulan kecil di sekolah. Kadangkala, saya dijemput pihak sekolah.
.

Tidak sangka pula saya ini yang tertulis buat saya. Jiwa saya begitu kuat mahu menyampaikan ilmu ini kepada lebih ramai orang lagi.
.

Pelbagai kenangan yang saya dapat sepanjang mengendalikan kelas khat di merata tempat di area Selangor. 
.

Kini saya mahu mengembangkan lagi ilmu khat ini kepada generasi tanah lahir saya sendiri iaitu di Perak.
.

Semoga usaha saya ini diberkati Allah. 

Menulis khat perlu seiring dengan kemahiran mengeja Jawi. Saya amat sukakan kedua kemahiran ini. 
.

Untuk menghubungi saya boleh whatsapp saya di 019-2095522 atau layari saja FB personal Dhuha Rashidi atau Page Khat saya. 

1 comment:

  1. Saya yang tgk ni rasa seronok.tapi tiada seni nak buat tulisan khad ni..huhu

    P/S
    Jana pendapatan LUMAYAN dengan Uber. Sistem Uber menjadikan anda sebagai boss.
    Ini yang ANDA cari-cari selama ini.
    Daftar sekarang !!!

    http://uber.mydiscussion.net/ <<- masuk sini

    ReplyDelete

Saya suka jika anda yang mengunjungi blog saya meninggalkan jejak disini. Segala perkongsian saya adalah pandangan peribadi sahaja.